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du verseau pour la paix

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                           Etablissement  doctrinal   du  monothéisme

« Capatatio benevolentiae »

Invitation pratique aux quatre libertés fondamentales : approche du contentieux de l’organisation par la considération d’une attitude ferme mais joyeuse (14 nov. 2012, révisé le 4 mai 2013)

Prospective mondiale

Il y a deux manières de faire de la prospective ; la première consiste à élaborer des théories si savantes et si éloignées de notre temps que nul ne les peut jamais contredire aujourd’hui ni vérifier demain ; toute autre est la démarche qui consiste, après s’être pénétré des grandes lignes de l’oeuvre humaine, à restituer l’essentiel d’une pensée continue. C’est cette continuité que l’on offre avec la considération homogène des Lumières apportées au monde par Descartes et Newton.

Recherche

Dialogue social et interreligieux

Démocratie, des fondements protecteurs

 

Identifier des chefs locaux permet  d’éviter les chicanes de ceux qui ne veulent pas changer » (Newton) : à ce titre l’identité protestante comporte divers aspects.

Empire Byzantin (476-1453)

De la chute de l’Empire d’Occident à la chute de Constantinople.

Noter la densité des rapports sociaux, sous l’effet combiné de nombreuses invasions et de l’évolution — docétisme, monophysites, … — de la doctrine du monothéisme finalement1 caractérisée, à partir de la dualité de Jésus-CHRIST, par la conclusion de l’unicité de la volonté divine, conformément à la recherche obligée de la droiture.

1Depuis l’Empereur HERACLIUS (575-641), au VII° siècle

§  Famille Cantacuzène — en roumain Cantacusino

Jean VI, Empereur byzantin (1341-1355), au sommet du Voïvodat de Roumanie ; de nos jours, l’Institut CANTACUSINO matérialisait la protection scientifique par la recherche et la production de vaccins assurant la prophylaxie dans ce pays, jusqu’en 2007. (5 août 2015)

La liberté — fer de lance de l’Etat de droit. Hommage au journaliste américain Tom Mc GRATH, pour son approche de

Droit comparé

« - En France, le droit est synonyme de protection sociale ; pour les Américains, il est plutôt synonyme de liberté de penser » [1]; pour arbitrer cette différence de points de vue, il faut dire que toute ambition de justice devrait commencer par la considération de la constitution internationale de l’autorité du droit. (3 nov. 2012)

Considération de l’esprit Anglo-Saxon protestant (ASP)
Témoignage 2009
§  To President OBAMA,

As a lover of the American styleyes we can, just do it, don’t bring me problems but solutions”, I please want you, yet a French citizen, to find my best help, developed in this special way, with respect to the challenge of diplomacy between Iran and the USA :

The goal  to understand the common views for life between Muslims and Catholics, in such fields as citizenship or spirituality, does not only urges for an answer of intelligence, involving science and faith, but is also a question of politics among Christians themselves, to be solved at a world wide scale, since no long lasting consideration of such a good goal and its eventual answer of intelligence can be promoted without considering the resistance of French scientists and historians (more about the facts) to culture - whatever Anglo-Saxon or Muslim.

Science, as a matter of fact, is not only a question of logics and efficiency, but is overall a question of justice, as Newton has already made it obvious with Chaloner’s affair as well as with his mechanics. And culture enables people to work together in a sensible way, thus providing every single one the joy to use his own brain in a free world, what has become no longer possible in France, because of its trade-unions, and the best possible quality of life, including good manners, without which neither efficiency nor employment.

Hence my 3 guidelines for a new school made safe with strong roots over religion and science, in front of the attacks of communist shortcuts, and to be developed for mankind to raise its youth with true fundamental principles just as NEWTON’s method or Présidetn ROOSEVELT’S Four Freedom Speech, instead of false ones, like the Trojan Horse of Pedagogy used by French Academics to develop their employment with fake teachings against engineering, Anglo-Saxon culture, and long term employment through efficiency as well.

My best answer now, to face this resistance, is to qualify it as a “reluctance to engineering”, for such a new consideration both ; forbids the process by which French academics deviate Newton’s fundamental knowledge in the fields of science and authority ; and lies the stress on Anglo-Saxon uprightness and open mindedness, right in the centre of the Copernican Revolution that we all should teach instead of the “French Revolution” (proof nr. 1), for a free world, to be provided with my unexpected defence against French academics’ reluctance to open mindedness – whatever Anglo-Saxon (proof nr. 2), or Muslim (proof nr. 3).  26 july 2009

 

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[1]  Source LCP, 15.10.2012 à 20h15